UX i SEO – połączenie, które zwiększa widoczność i konwersję strony
co naprawde dziala w seo
WordPress

UX i SEO – duet, który napędza skuteczne strony internetowe

Jeszcze nie tak dawno temu UX i SEO działały niemal w oderwaniu od siebie. UX – czyli projektowanie doświadczeń użytkownika – skupiało się na tym, by strona była intuicyjna i przyjazna. Z kolei SEO koncentrowało się na widoczności w wyszukiwarkach. Dziś to podejście się zmienia – i bardzo dobrze. Bo sukces strony internetowej to połączenie tego, jak łatwo ją znaleźć i jak dobrze się z niej korzysta.

Spis treści

SEO w praktyce

Search Engine Optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, to zespół działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach organicznych (bezpłatnych) wyszukiwania, takich jak Google. Głównym celem SEO jest sprawienie, by witryna pojawiała się jak najwyżej na liście wyników po wpisaniu przez użytkownika określonych zapytań.

Na pozycjonowanie składają się m.in. takie elementy jak:

Dobrze przeprowadzone działania SEO pomagają zwiększyć ruch na stronie, poprawić jej użyteczność i finalnie przełożyć się na lepsze wyniki biznesowe. A co naprawdę działa? 

Na to pytanie odpowiedziała pierwsza agencja SXO w Polsce w przeprowadzonym badaniu: „Co naprawdę działa w SEO?”. Przeanalizowała w nim 30 dużych marek z różnych sektorów przy wsparciu ponad 100 ekspertów z branży. Wyniki case study Semcore mówią same za siebie – SEO to proces, w którym wygrywają ci, którzy testują. Rezultaty?

To wszystko zadziało się dzięki analizie serwisu, dobraniu skutecznej strategii SEO, testowaniu oraz synergii: technicznej optymalizacji połączonej z podejściem skoncentrowanym na użytkowniku.

Jak UX wspiera SEO?

Dobre doświadczenie użytkownika ma bezpośredni wpływ na to, jak wyszukiwarki oceniają i pozycjonują stronę. Google coraz mocniej stawia na te witryny, które nie tylko odpowiadają na zapytania, ale też zapewniają wygodne, szybkie i bezproblemowe korzystanie z treści.

Co najczęściej oceniają algorytmy? 

Krótko mówiąc: jeśli strona jest przyjazna użytkownikowi, to będzie też przyjazna dla Google. UX wspiera SEO, bo ich wspólnym celem jest dostarczenie najlepszego możliwego doświadczenia – zarówno ludziom, jak i robotom.

Testowanie – fundament obu światów

Zarówno UX, jak i SEO opierają się na analizie danych i testach. To proces ciągły – nieustanne testowanie, poprawianie i wdrażanie zmian. W badaniu Semcore marki, które regularnie eksperymentowały i wyciągały wnioski z danych, notowały lepsze i trwalsze efekty.

Nie da się dziś skutecznie optymalizować strony „na oko”. Współczesne podejście do SEO i UX wymaga konkretów:

Dzięki takiemu podejściu nie tylko zwiększamy ruch na stronie, ale też poprawiamy konwersję – użytkownicy zostają dłużej, częściej wracają i chętniej podejmują działania.

Co działa? Synergia SEO i UX

Dziś skuteczna strona internetowa to nie tylko ta, która jest widoczna w wynikach wyszukiwania. To taka, która odpowiada na potrzeby użytkownika – szybko, sprawnie i w sposób, który budzi zaufanie.

Bez dobrego UX, SEO traci swoją moc. Bez danych, UX jest tylko ładnym projektem. Ale gdy oba te światy działają razem, efekty są imponujące – i widoczne zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w liczbach w Google Analytics.

Autor: Semcore

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle!

5.0

Niezobowiązująca konsultacja z ekspertem – pełne zaangażowanie i pomoc podczas rozmowy

Analiza wyzwań i problemów Twojego biznesu online

Rekomendacje dobrych praktyk z zakresu UX Designu i Developmentu

Kompleksowy plan wdrożenia pomysłu od początku do końca

pk
td
gp

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz lub napisz na biuro@codeq.pl