Dedykowany zespół dla sklepu SUPERSONIC Food - Codeq
Case Study

Dedykowany zespół dla sklepu SUPERSONIC Food

Supersonic to sklep internetowy oferujący zdrowe szybkie posiłki, będące alternatywą dla klasycznej żywności. Firma aktywnie rozwija swoją międzynarodową sieć sprzedaży i już teraz działając na 15 rynkach europejskich i planując ekspansję na inne kontynenty.

Cele współpracy

Nasza współpraca z SUPERSONIC Food rozpoczęła się od optymalizacji technicznej sklepu, a po kilku miesiącach przerodziła się w pełną opiekę technologiczną nad serwisem e-commerce. Cele współpracy to między innymi:

  • Zwiększenie sprzedaży w sklepie SUPERSONIC Food poprzez CRO
  • Rozwiązanie problemów związanych z użytkowaniem strony i poprawa UX
  • Modernizacja technologiczna serwisu sprzedażowego i skracanie czasu ładowania
  • Opieka projektowa oraz technologiczna nad sklepem

Problemy i wyzwania

  • Wolne wczytywanie oraz działanie sklepu,
  • Potrzeba zaufanego partnera technologicznego, który zapewni stałą opiekę techniczną i dostęp do doświadczonych projektantów i developerów.
  • Konieczność działań związanych z optymalizacją współczynnika konwersji i zaangażowania użytkowników, poprzez poprawę User Experience (UX).
  • Wyzwanie związane z budowaniem backlogu nowych funkcjonalności i właściwego zarządzania wdrożeniami.
  • Potrzeba związana z optymalizacją Customer Journey Map poprzez testy użyteczności, benchmarking ux oraz ekspercki audyt ux.
  • Potrzeba optymalizacji środowiska technologicznego, utrzymania technicznego sklepu i szybkiej naprawy usterek.
  • Rozwój sprzedaży w sklepie m.in. poprzez wprowadzenie do oferty zaawansowanego modelu subskrypcyjnego czy gotowych zestawów produktowych (tzw. bundle)
  • Potrzeba związana z planowaniem ścieżki rozwoju technologicznego, który polega na zastąpieniu rozwiązania WooCommerce wydajniejszą technologią, np. taką jak headless.
W ramach pracy nad serwisem supersonicfood.com przygotowaliśmy szczegółowy audyt UX sklepu z podziałem na kryteria Ocena/Koszt/Wpływ dzięki któremu przygotowaliśmy szczegółowy backlog zadań, które następnie systematycznie wdrażaliśmy w życie.
Przykład zdiagnozowanego problemu UX wraz z propozycją jego rozwiązania.

Jak rozwiązaliśmy problemy klienta

Podczas ponad dwuletniej współpracy, przepracowaliśmy ponad 25 miesięcznych sprintów, wdrażając 250+ usprawnień w obszarze technologii WooCommerce, User Experience (UX), User Interface (UI), Architekturę Informacji, czy Design System. Efektem naszych prac, jest między innymi:

  • Przyspieszenie silnika WordPress i WooCommerce o około 35%, co pozytywnie wpłynęło na obszar SEO i UX.
  • Migracja sklepu na szybszy i niezawodny serwer wraz z konfiguracją Cloudflare, dzięki którym sklep stał się szybszy oraz bardziej chroniony przed złośliwymi atakami hackerskimi,
  • Realizacja audytu zainstalowanych wtyczek oraz rezygnacja około 60% z nich – podnieśliśmy w ten sposób wydajność oraz bezpieczeństwo sklepu, utrzymując wszystkie dotychczasowe funkcjonalności (zdecydowana większość z nich nie wnosiła funkcjonalnie korzyści do sklepu, a ich ewentualne zastąpienie było niskoproblematyczne własnym custom code).
  • Refaktoryzacja istniejącego kodu i poprawa wskaźników Core Web Vitals – sukcesywnie przepisywaliśmy stary i niewydajny kod strony na nowy i zgodny ze standardami WordPress Coding Standards oraz Core Web Vitals.
  • Podniesienie poziomu konwersji na różnych etapach ścieżki zakupowej dzięki audytom UX, testom A/B, benchmarkingom UX oraz wprowadzanym na ich podstawie usprawnieniom interfejsu.
  • Uporządkowanie procesu wdrażania zmian technologicznych dzięki przygotowanemu repozytorium GIT oraz regularnym planom i priorytetyzacji zadań, co realnie obniżyło dług technologiczny w sklepie WooCommerce.
  • Wdrożenie sprzedaży subskrypcyjnej produktów, co zwiększyło potencjał i możliwości sprzedaży w sklepie.
  • Wdrożone procedury dot. wykonywania kopii bezpieczeństwa całego serwisu, wykonywane regularnie i automatycznie,
  • Rozszerzenie bramek płatności wraz z ich konfiguracją i dedykowanym podziałem na różne rynki europejskie,
  • Wdrożenie wielu integracji z zewnętrznymi narzędziami (m.in. BaseLinker, synchronizacja produktowo-magazynowa, obsługa bramek płatności PayU, Blik, PayPal, Apple Pay, Google Pay, obsługa kurierów DPD, InPost).
  • Uporządkowanie i modernizacja User Inteface (UI) w obrębie całego serwisu,
  • Szereg audytów, zmian i propozycji w zakresie User Experience (UX)

Nasz zespół projektowy

Stworzenie odpowiedzialnego zespołu projektowego to kluczowy krok w zapewnieniu skutecznego i efektywnego zarządzania projektem oraz pracą w modelu Continuous Improvement. Projektem zarządzamy w narzędziu Asana, w której znajduje się konkretny backlog tasków do wdrożenia wraz z terminem oraz osobą odpowiedzialną za dany task. W zależności od potrzeb, w projekt były zaangażowane osoby o takich rolach jak:

  • Project Manager:
    • Rola Project Managera jest niezwykle istotna, ponieważ odpowiada za koordynację całego projektu. To on nadzoruje harmonogram prac, zarządza zasobami, komunikuje się z klientem oraz rozwiązuje ewentualne problemy. Jest kluczową osobą, która trzyma rękę na pulsie całego procesu.
  • UX Designer:
    • UX Designer skupia się na analizie i projektowaniu interfejsu użytkownika pod kątem użytkowalności i przyjazności. Jego zadaniem jest zapewnienie, że strona będzie intuicyjna, łatwa w nawigacji i spełniająca oczekiwania użytkowników.
  • UI Designer:
    • UI Designer zajmuje się konkretnym wyglądem i prezentacją strony. Projektuje elementy takie jak kolory, typografia, ikony i grafiki, które nadają stronie spójny i atrakcyjny wygląd.
  • WordPress Developer:
    • WordPress Developer specjalizuje się w tworzeniu stron opartych na platformie WordPress/WooCommerce i potrafi tworzyć dla klienta dedykowane rozwiązania programistyczne.
  • Front-End Developer:
    • Front-End Developer jest odpowiedzialny za implementację projektu UI/UX. To on tworzy strukturę HTML, styluje ją za pomocą CSS oraz dodaje interaktywne elementy przy użyciu JavaScript. Ma kluczowe znaczenie dla finalnego wyglądu i działania strony.
  • DevOps:
    • Rola DevOps skupia się na zapewnieniu płynnej integracji, wdrożeniu i utrzymaniu infrastruktury IT. Odpowiada za skonfigurowanie serwerów, zarządzanie bazami danych oraz implementację narzędzi do automatyzacji procesów (w tym wykonywanie kopii bezpieczeństwa).

Odpowiedni i elastyczny zespół projektowy jest niezbędny do skutecznego i efektywnego realizowania projektu, a zgrana współpraca między różnymi specjalistami w swoich dziedzinach przekłada się na sukces i zadowolenie klienta. Warto zaznaczyć, że w celu sprawnej komunikacji między naszym zespołem a klientem, odbywane są cykliczne statusy na Google Meet. W ten sposób planowany jest backlog zadań na każdy miesiąc wraz z odpowiednią priorytetyzacją tasków.

Task Manager Asana
Zarządzanie projektem odbywa się za pomocą narzędzia Asana w formie miesięcznych sprintów.

Podsumowanie współpracy

Dzięki naszej współpracy z SUPERSONIC Food udało nam się osiągnąć znaczące rezultaty, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży i poprawy użytkowania strony. Jesteśmy dumni z efektów naszej pracy, a nasze doświadczenie i zaangażowanie pozwoliły nam sprostać wszystkim wyzwaniom klienta. Cały czas pracujemy nad rozwojem sklepu SUPERSONIC Food, aby zapewnić jeszcze lepsze doświadczenie zakupowe dla klientów.

Polecam współpracę z Codeq wszystkim przedsiębiorcom poszukującym oddanego i sprawdzonego partnera w dziedzinie e-commerce. Ich holistyczne podejście do rozwoju e-commerce, utrzymania i zabezpieczeń było kluczowe dla sukcesu naszego sklepu internetowego.

chris kozak
Chris Kozak Co-Founder @ SuperSonic Food

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle!

5.0

Niezobowiązująca konsultacja z ekspertem – pełne zaangażowanie i pomoc podczas rozmowy

Analiza wyzwań i problemów Twojego biznesu online

Rekomendacje dobrych praktyk z zakresu UX Designu i Developmentu

Kompleksowy plan wdrożenia pomysłu od początku do końca

pk
td
gp

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz lub napisz na biuro@codeq.pl