Budowa nowego serwisu internetowego fintechu Nayax Polska - Codeq
powrót do listy
nayax polska
Case Study

Budowa nowego serwisu internetowego fintechu Nayax Polska

Nayax to izraelski fintech, który zajmuje się rozwiązaniami z zakresu płatności zbliżeniowych. Firma oferuje rozwiązania w obszarze bezgotówkowych urządzeń płatniczych, telemetrii, zdalnego zarządzania i rozwiązań BI. Urządzenia Nayax obsługują klientów w 55 krajach i akceptują 26 walut.

Cele współpracy

Głównym celem projektu było przeprojektowanie dotychczasowej strony internetowej polskiego oddziału firmy, a zakładanymi rezultatami były:

  • nowa i bardziej przemyślana ścieżka generowania leadów, stanowiąca zwieńczenie lejka marketingowego
  • wygodniejsza i bardziej intuicyjna nawigacja po serwisie
  • przyjazna dla użytkowników oraz dobrze poukładana baza wiedzy na temat urządzeń i aplikacji Nayax
  • inspirujący hub contentowy, który dostarcza wiedzę i inspiracje klientom oraz przyciąga nowych użytkowników
  • moduł ofertowy napisany językiem korzyści i nasycony mikrointerakcjami

Problemy i wyzwania

  • Dotychczasowa witryna internetowa charakteryzowała się ogromną ilością nieuporządkowanej zawartości branżowej, co stanowiło duży, ale niewykorzystany potencjał marketingowy. Postanowiliśmy uporządkować treści na stronie w taki sposób, aby edukować użytkowników na temat możliwości urządzeń Nayax i jednocześnie generować nowe zapytania ofertowe.
  • Ze względu na niekonsekwentny podział produktów na stronie, oferta była niezrozumiała dla przeciętnego użytkownika. Dlatego sformułowaliśmy ją na nowo i podzieliliśmy na segmenty.
  • Strona nie generowała nowych zapytań sprzedażowych, dlatego dużą uwagę przyłożyliśmy do zaprojektowania efektywnego schematu generowania leadów.
  • Strona była napisana w dość hermetycznym języku, który utrudniał skuteczną komunikację z użytkownikiem. Dlatego uprościliśmy słownictwo, a tym samym skróciliśmy dystans między odbiorcą a stroną.
  • Klient planował kosztowne kampanie performance marketingowe, dlatego zaproponowaliśmy metryki sukcesu na stronie, dzięki którym można weryfikować skuteczność działań marketingowo-sprzedażowych realizowanych na stronie.
  • Feeling polskiej wersji serwisu Nayax znacznie odbiegał od wizualnych wytycznych globalnego brandu, dlatego istotnym wyzwaniem było ustandaryzowanie strony z założeniami wizualnymi marki.
Przygotowana architektura informacji dla nowego serwisu Nayax

Jak rozwiązaliśmy problemy klienta

  • Discovery — projekt rozpoczęliśmy od fazy odkrywczej, w której przeprowadziliśmy serię warsztatów projektowych z zespołem klienta. Podczas spotkań warsztatowych zdefiniowaliśmy podstawowe zagrożenia i wyzwania, a następnie przekuliśmy je na założenia projektowe.
  • Strategy — w ramach etapu strategicznego zdefiniowaliśmy cele biznesowe i wizerunkowe nowego serwisu, ustaliliśmy harmonogram prac i opracowaliśmy metryki sukcesu dla przyszłego serwisu. Podstawowymi produktami tego etapu były customer journey map, architektura informacji i nowe ścieżki generowania leadów.
  • UX Design — podczas fazy projektowania przygotowaliśmy serie makiet UX dla nowego serwisu, a po kilku fazach konsultacji z interesariuszami, rozpoczęliśmy projektowanie UI.
  • User testing — wątpliwości projektowe w kluczowych momentach ścieżek użytkownika, postanowiliśmy rozwiać poprzez badania użyteczności połączone z pozyskaniem feedbacku jakościowego. Wykorzystaliśmy w tym celu narzędzie Usabilityhub, które pozwoliło nam błyskawicznie realizować badanie UX.
  • Development — ostatnim etapem było programowanie, w którym określiliśmy założenia technologiczne, stworzyliśmy wygodny panel administracyjny, dokonaliśmy migracji treści oraz zadbaliśmy o integrację z niezbędnymi narzędziami. Nowa strona powstała w CMS WordPress.

Podsumowanie współpracy

W wyniku realizacji wszystkich etapów procesu projektowego uzyskaliśmy następujące rezultaty:

  • Strona www działa o ponad 60% szybciej i jest znacznie bezpieczniejsza.
  • Elastyczny panel CMS ułatwił i przyspieszył pracę przy dodawaniu nowych treści na blogu i w bazie wiedzy.
  • Liczba zewnętrznych narzędzi odpowiadających za procesy biznesowe została zredukowana poprzez włączenie ich funkcjonalności w struktury serwisu (np. moduł bazy wiedzy).
  • Przemyślany schemat generowania leadów sprzedażowych, wspierany przez merytoryczny content i nowo opracowaną ofertę biznesową.
  • Wygląd serwisu został dopasowany do wymagań globalnego brandu Nayax.

Codeq udanie i terminowo zaprojektował i wdrożył nowy serwis internetowy dla Nayax Polska. Zespół maksymalnie wykorzystał swoje możliwości, co zapewniło projektowi powodzenie. Dzięki dobrej komunikacji i regularnym spotkaniom, projekt spełnił nasze oczekiwania i został dostarczony w zakładanym terminie.

paweł ożga
Paweł Ożga Owner @ Nayax Polska

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle!

5.0

Niezobowiązująca konsultacja z ekspertem – pełne zaangażowanie i pomoc podczas rozmowy

Analiza wyzwań i problemów Twojego biznesu online

Rekomendacje dobrych praktyk z zakresu UX Designu i Developmentu

Kompleksowy plan wdrożenia pomysłu od początku do końca

pk
td
gp

Skontaktuj się z nami

Wypełnij formularz lub napisz na biuro@codeq.pl